Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism!

7 Nov

Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism, caci agentiile de turism nu vor muri niciodata. Nici cele online, nici cele offline. Conceptul sufera transformari, la noi si peste tot, dar nu va muri niciodata.

Ce legatura este intre o agentie de turism si o calatorie sigura? Dar intre o agentie de turism si o calatorie placuta? Pai, sa le iau pe rand.

 

Pentru o calatorie SIGURA

 

Incep cu partea legata de siguranta si va povestesc o chestie pe care am auzit c-ar fi facut-o cineva. Eu o stiu de la o persoana care lucreaza intr-o agentie. Cica un domn a vrut sa rezerve un sejur in Romania, la un hotel din Brasov. I s-a zis de la agentie ca va fi anuntat in 2 zile, sa vorbeasca cu hotelul. Dupa 2 zile a primit ok-ul, a platit, totul era rezolvat. Apoi omul a sunat la hotel, sa intrebe daca intr-adevar agentia a rezervat sejurul. Dialogul a sunat in felul urmator:

– Buna ziua, receptia hotelului X. Spuneti.
– As dori sa stiu daca s-a facut o rezervare pe numele Ion Popescu.
– Cum adica daca s-a facut?
– Din partea agentiei Y.
– Dar dumneavoastra cine sunteti?
– Ion Popescu. Am rezervat prin intermediul agentiei si as vrea sa stiu daca au facut ce au spus.
– Da, au rezervat. Dar este prima oara cand suntem sunati.
– Si au platit? Ca eu le-am dat banii deja.
– Este problema noastra si a agentiei.
– Este si a mea, ca daca nu va dau banii, pe care eu i-am dat, nu voi putea sa ma bucur de vacanta.

Nu am vorbit direct cu acel client, dar am inteles ca nu e un caz CHIAR UNICAT. La agentia in cauza nu e, e unicat doar la acel hotel. Oricum, si daca nu suni direct la hotel, agentia functioneaza ca o asigurare.

Asigurare care este intarita de urmatoarele lucruri:

  • Intrebi inainte prietenii tai cu ce agentii au mers.
  • Te uiti pe internet dupa recenzii, review-uri, etc.
  • Te uiti la vechimea agentiei. Cu cat mai veche, cu atat mai buna.
  • Te uiti pe hotelurile pe care le au in portofoliu. Te uiti de hoteluri la care ai mai fost. Un hotel prestigios asigura si prestigiul agentiei. Daca o agentie lucreaza cu precadere cu pensiuni, ai putea sa te gandesti de 2 ori.
  • Vezi exact pe ce este axata: pe munte sau pe mare? Pe orase mari sau pe statiuni? Pe Romania sau pe strainatate? Nu exista foarte multe agentii cu de toate. Fiecare are nisa sa.
  • Vezi daca accepta tichete de vacanta. O agentie care accepta este din start mai serioasa. Vorbesc serios: foarte putine agentii care accepta tichete de vacanta sunt tepare. Desi in stat n-aveti incredere, este o validare indirecta din partea statului.
  • Vezi daca agentia ofera si altfel de servicii, nu doar de cazare. De pilda, sunt agentii prin intermediul carora poti cumpara inclusiv bilete de tren. Nu ti-e greu sa cumperi bilete de pe site-ul CFR, dar parca-i mai bine sa le iei pe toate dintr-un loc.
  • Nu in ultimul rand, uita-te la cei care lucreaza la agentie. Daca stii sa citesti oamenii, s-ar putea sa intuiesti si cat de serioasa e o firma.
  • Bonus: daca vorbim de o agentie online, ori de una offline care este prezenta si virtual, vezi cum arata site-ul ei. Vezi cat de bine este acesta optimizat. Nu trebuie sa fie criteriul principal, fundamental, dar este un factor. Un plus sau un minus. Totodata, depinde cum privesti situatia. O agentie mica, noua, care are un site foarte bun, foarte fresh, optimizat, inseamna ca are ganduri mari. In sens invers, o agentie mare, veche, de traditie, cu un site de acum 20 de ani, este o bila neagra. Ori poate fi interpretata drept o agentie old-school.
  • Apropo, daca o agentie offline nu exista in online eu zic sa fugiti cat mai repede (pe bune).
  • Incearca sa vorbesti cu angajati. Vezi cat de des se schimba. Vezi cat de prost sunt platiti. Niste angajati prost platiti isi vor face treaba, ati ghicit, prost.

Pentru o calatorie PLACUTA

 

De ce spuneam ca o agentie de turism iti poate face vacanta mai placuta?

  • O discutie cu un angajat, cu un om care stie despre ce vorbeste, s-ar putea sa valoreze cat zece bloguri de travel.
  • Sigur exista lucruri la care nu te-ai gandit. Daca toate chestiile care-ti trebuie pentru vacanta sunt intr-un loc, esti mai sigur. De pilda, asigurare de calatorie in strainatate.
  • Eram in Piatra Neamt si nu stiam daca gasesc autocare si alte mijloace de transport pentru a merge pe la manastiri. Internetul nu m-a ajutat. O agentie de turism, un agent de turism competent, daca as fi avut unul, s-ar fi interesat si mi-ar fi putut furniza informatia.
  • Diverse informatii care par banale, dar care se pot dovedi importante, fundamentale. De pilda, multe hoteluri au ore rigide de cazare si de eliberare a camerei. Ce te faci, insa, cand ai ajuns la hotel la 7 dimineata, caci ai luat trenul de noapte? Poti suna direct la hotel ori poti ruga agentul de turism sa sune si sa roage el. S-ar putea ca el sa fie mai eficient. In acest sens, am un exemplu de aici, de unde sunt cazat. La Timisoara sunt venit pentru festivalul de teatru si sunt cazat la Hotel Timisoara. M-am cazat de la 6 dimineata, desi oficial aveam cazare de la 12. M-am intrebat, fara sa am un raspuns cert, ce s-ar fi intamplat daca mi-as fi rezervat cazarea pe cont propriu?
  • In cazul zborurilor cu avionul, un agent de turism iti poate spune diversele limite ale bagajelor. De pilda, chiar daca firma X are anumite limite, ei iti pot spune cat de rigide sunt acestea si ce se intampla daca le incalci. Limita de greutate si limita de dimensiuni pot fi usor evitate, deseori cu complicitatea firmei in cauza. Cand am zburat de la Barcelona la Bucuresti erau niste bagaje imense prin avion. Nu zicea nimeni nimic.

Agentie offline sau agentie online?

 

Multa lume spune ca apelarea la agentiile offline de turism este echivalentul citirii cartilor clasice. Ca este doar un conservatorism care va disparea treptat. Ca este vorba doar de o senzatie a unora, care se simt mai bine stiind ca au discutat cu cineva si nu ca au scris un mail sau un mesaj.

Da, am zis mai sus, o agentie offline fara prezenta in online trebuie evitata. Am ajuns atat de maniac al online-ului incat evit cam orice brand ce nu exista acolo. Am impresia ca prezenta in online este o minima garantie ca ei vor sa continue, ca nu vor doar sa dea lovitura si sa fuga.

In sens invers, insa, lucrurile nu mai sunt atat de clare.

As putea accepta o agentie exclusiv online, cu conditia sa imi ofere o minima interactiune umana. Sa am un numar de telefon la care pot suna la orice ora. De pilda, sa anunt ca ajung la 6 dimineata si sa stiu ca pot suna la acea ora daca-s probleme cu cazarea. Ori ajung la 10 seara si vreau sa stiu ca pot suna chiar si la acea ora pe cineva. Nu neaparat ca VOI suna, vreau doar sa stiu ca pot s-o fac. Sa fiu mai linistit. Nu ma simt deloc linistit daca singura modalitate de contact pe care o am e un mesaj virtual. Ori un email.

 

Concluzii

 

Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism! Chestiunea este clar de natura psihologica. Este vorba doar de senzatia pe care o ai. Exact ca-n cazul cartilor clasice: nu esti mai destept, mai cult, mai citit atunci cand lecturezi o carte clasica, ci doar te simti mai bine, ai un alt feeling atunci cand o citesti. Si uneori ce simti tu e cel mai important lucru.

Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism! toamna

Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism! Pentru o calatorie sigura in online, apeleaza la Super-Blog 2019. #atat

One Reply to “Pentru o calatorie sigura si placuta apeleaza la o agentie de turism!”

  1. Pingback: Proba 17. Cum călătorești în România simplu și avantajos – tips & tricks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *