Cartepedia provoaca bloggerii de carte sa propuna campanii faine pentru Black Friday. Suntem intrebati cum am face noi campania de Black Friday dac-am fi in echipa Cartepedia. Un Black Friday ideal, ca sa zic asa.
Acum, pentru ca vorbim de un Black Friday ideal, trebuie sa va spun cum l-as gandi eu cap-coada. Cum mi-ar placea sa fie, in calitate de cititor si client. Asadar, 7 idei pentru un Black Friday ideal:
L-as anunta din timp
Cartepedia are oferte luna de luna, asa ca un Black Friday ideal este cel care-i doar o data pe an, pe o data dinainte stiuta. In 2018, data aleasa ar trebui sa fie 30 noiembrie, ultima vineri din luna. Aceasta data ar trebui cunoscuta de la inceputul anului, oamenii sa fie pregatiti. Sa nu fie luati prin surprindere. Ma rog, din ce am vazut, data va fi aleasa de cititori in cazul Cartepedia, optiunile fiind 16 sau 23. Prea devreme, din punctul meu de vedere.
Iar ofertele ar urma sa vina atat in libraria online, cat si in CELE offline.
As decreta Editura Black Friday
Asa cum Cartepedia are Editura Lunii, as alege o editura pentru Black Friday. Toate cartile editurii in cauza sa fie reduse 80%. Atentie, nu PANA LA 80%, ci fix 80%. Toate cartile acelei editura sa aiba aceasta reducere fixa.
Povesti cu reduceri pe Instagram si pe Facebook
Ramanem pe partea online. Cartepedia are atat pagina de Facebook, cat si cont de Instagram. Cum vi s-ar parea ca o poveste din asta sa contina un cod de reducere valabil toata ziua ori poate mai putin, doar o ora. Sau, si mai bine, un cod de genul sa poata fi folosit doar de 100 de utilizatori. Un Black Friday ideal este un Black Friday plin de interactiuni. Iar sloganurile pot fi de genul: Un Story de poveste, un INSTAstory de povestit nepotilor etc. Ca bonus, cartile pentru care sa fie valabile reducerile ar putea fi … cartile de povesti 🙂
Librarium Universitatii – Cluj Napoca
Fiecare librarie offline sa aiba oferta proprie
Am scris mai demult despre librariile mele preferate. Fiecare librarie are farmecul sau, specificul sau. Drept urmare, fiecare librarie ar trebui sa aiba reduceri proprii.
Ganditi-va ca in Cluj, cea mai importanta librarie din oras este pe strada Universitatii. E clar ca acolo ar trebui sa fie la reducere cartile scolare si universitare, nu? Iar la Librarium TNB reducerile sa fie valabile pentru cartile legate de teatru. De exemplu, nou-lansata carte a domnului Mihaita.
As da reduceri bonus pentru clientii fideli
Stiu problemele legate de #GDPR, insa Cartepedia ar trebui sa stie macar, in mare, cat a comandat fiecare client intr-un an. Din acest motiv eu as inlocui acele vouchere de minimum 10 lei cu un sistem de puncte de fidelitate. Punctele au rolul nu doar de a oferi reduceri, ci si de a oferi o imagine de ansamblu asupra fiecaruii client. V-am mai zis: ideea este cat de mult este dispusa fiecare firma sa cheltuiasca pentru a-si cunoaste publicul. Black Friday este doar o investitie. Ideea e ce obtii tu, ca firma, in urma acestui eveniment. Bonus: cum vi s-ar parea ca toti clientii nascuti pe acea data sa primeasca mega-discount la comenzi? Esti nascut de Black Friday? Citesti APROAPE gratis!
As imbina offline-ul cu online-ul
As face o campanie unita. De exemplu, daca ai comandat ceva online de Black Friday si ai ajuns intr-o librarie Librarium, primesti ceva ca bonus. Fie o carte, fie niste semne de carte. Ceva. Orice.
Cum s-ar putea face asta? Pai simplu: printr-un card de fidelitate. Contul online ar trebui corelat cu un card de fidelitate. Arati cardul, sistemul stie ca ai comandat si online, drept urmare primesti cadoul.
Care cadou ar putea veni si-n sens invers: daca ai fost in vreun Librarium si acum seara comanzi ceva de pe Cartepedia, primesti ceva bonus.
As reduce toate cartile negre
Putina lume se foloseste de intelesul propriu al cuvantului BLACK. As fi vrut sa vad mai multe magazine de IT care sa reduca produsele negre (de exemplu, de la Black Friday sunt reduse doar castile NEGRE de la AKG ori doar Iphone-ul NEGRU). Daca n-au facut altii, atunci sa faca Cartepedia: reducere la cartile cu coperta neagra. Nu-mi dau seama ce sintagma s-ar potrivi cel mai bine. Dar poate fi gasita una de impact. Zic.
In plus, ca bonus: nu uitati de lansari. Un Black Friday ideal in offline este unul plin de lansari de carte. Cum ar fi ca in toate Librariumurile din tara sa fie lansari de dimineata pana seara, iar cititorul sa le poata vedea pe toate LIVE pe Facebook? Suna bine, nu? 🙂
Acum e randul vostru sa-mi spuneti cum vedeti un Black Friday ideal la Cartepedia si Librarium.
De Black Friday mă aștept că librăria Cartepedia să de-a reducere de până la 70 la sută la toată gama de carte pentru copii și livrare gratuită. Dacă nu, măcar un concurs la care să participe copiii, de scris poezii sau povești, iar cea mai frumoasă creație va primi cumpărăturile gratis.
1. Dea e fara cratima.
2. De ce DOAR la cartile pt copii? 🙂